Saturday, January 5, 2008

Decyzje ministra Władysława Bartoszewskiego

Decyzje ministra Władysława Bartoszewskiego
sen. Dorota Arciszewska (2008-01-05)
Aktualności dnia
słuchajzapisz
Jestem córką kapitana Żeglugi Wielkiej - Eugeniusza Arciszewskiego, który zginął tragicznie w katastrofie morskiej w 1997 r. Mój ojciec był dla mnie wzorem, wielkim autorytetem i przyjacielem. Jego zasadom postępowania i wartościom moralnym hołduję i przekazuję je moim dzieciom.Ojciec zawsze powtarzał, że najważniejsze jest wykształcenie. Ukończyłam więc Uniwersytet Gdański jako magister ekonomii, jestem absolwentką Akademii Morskiej z tytułem magistra zarządzania, posiadam także wykształcenie muzyczne. Znam trzy języki: angielski, szwedzki i rosyjski.Dom rodzinny dla każdego z nas, jest kolebką wzrastania podstaw człowieczeństwa, obierania życiowych kierunków oraz miejscem, w którym uczymy się oddzielać "ziarno od plew". Uzupełnieniem ojcowskich zasad jest moja kochana mama - Barbara. Jej życiowe wskazówki głęboko trafiają do mnie. Wiem, że na Mamie mogę zawsze polegać. Moje życie rodzinne jest ustabilizowane i panuje w nim harmonia. We wszystkich poczynaniach wspiera mnie mój mąż - Krzysztof, który jest równocześnie moim pierwszym doradcą i krytykiem. Mam dwoje dzieci: Zosię i Eugeniusza, w wychowaniu których pomaga mi niezastąpiona teściowa - babcia Zosia.Droga, którą podążam, to służba dla Ojczyzny, której losy zapisała historia. Polityka jest kierunkiem, pozwalającym mi realizować założone cele, ku polepszeniu funkcjonowania naszego państwa i wzrostowi gospodarczemu, na który liczymy wszyscy, aby w Polsce, żyło się coraz lepiej. Pierwsze doświadczenia w polityce zdobyłam w Konfederacji Polski Niepodległej (1990 r.), zafascynowana postacią Leszka Moczulskiego. Nie był to przypadkowy wybór, wychowałam się w domu o patriotycznych i niepodległościowych tradycjach. W partii piastowałam wiele stanowisk. KPN wystawiła moją kandydaturę w wyborach parlamentarnych. Po raz pierwszy do Sejmu RP dostałam się z listy Akcji Wyborczej Solidarność. W trakcie kadencji zrezygnowałam z członkostwa w KPN, ponieważ wewnętrzne kłótnie i swary zdominowały działalność tej partii. Aby kontynuować moje zainteresowania w 2000 r. wstąpiłam do Stronnictwa Konserwatywno - Ludowego, w którym pełniłam funkcję prezesa Zarządu Wojewódzkiego. Rok później zostałam ponownie wybrana do parlamentu. Po rozwiązaniu SKL, wstąpiłam w październiku 2004 r. do Prawa i Sprawiedliwości. Wiem, że niektórzy zarzucają mi częste zmiany partii, co jest nieprawdą. Nie przeskakuję z "kwiatka na kwiatek". Bardzo wnikliwie wyważam moje wybory. Byłam członkiem KPN i SKL, który decyzją Zjazdu Walnego rozwiązał swoje szeregi. Jako polityk nie mogłam zostać bez zaplecza politycznego. Moją pracę i zaangażowanie zauważyły osoby, które zaproponowały mi pracę dla PiS. To dla mnie wielkie wyróżnienie i przyjemność móc współpracować z tak wielkimi osobowościami. Jestem przekonana, że program przygotowany przez Prawo i Sprawiedliwość, to szansa na rozwój Polski. Jest on opracowany przez specjalistów, którzy konsultowali się we wszystkich obszarach jego działania ze społeczeństwem. Stwarza możliwości gospodarczego i ekonomicznego wzrostu, gwarantuje porządek i ład społeczny, które regulować winno prawo w szerokim pojęciu zapisów aktów i norm prawnych. Rozwiązuje zasadnicze problemy społeczne i nie zapomina o przywiązaniu do wartości ponadczasowych: Ojczyzny, Nauki i Cnoty.Obecnie zostałam senatorem RP z listy PiS. Wiem, jaki spoczywa na mnie trud i ciężar wypływający z obowiązków senatorskich. Jestem jednak przekonana, że moje doświadczenie poselskie i energię wykorzystam w dalszej pracy i podołam tym wyzwaniom.
Dorota Arciszewska
Dorota Arciszewska-Mielewczyk w Św.Serwisie Wyborczym 1/2

Dorota Arciszewska-Mielewczyk w Św.Serwisie Wyborczym 2/2

No comments: